Metróboom
Legutóbbi chongqingi látogatásom óta átadtak másfél metróvonalat, így már négy van. Az egyiket még szeptember végén (ez egy vadiúj vonal), a legújabbat pedig tegnap (tekintélyes hosszítás).
December utolsó hete hagyományosan a hivatalos nyitások ideje már hosszú évek óta. Avatnak vonalakat máskor is (például novemberben Hangzhou is debütált a metrós nagyvárosok színpadán, s ugyancsak szeptemberben lettek kész egy szakasszal Chengduban is), de ennyire koncentráltan sosem.
Na de lássuk az impozáns listát a tegnapi napról:
– Chongqing, Line 3, mindkét irányban bővítettek, összesen 21.6 km hosszan,
– Wuhan, Line 2, vadiúj vonal,
– Peking, Line 6, új tagja a hálózatnak, 31 km,
– Peking, Line 8, 3.3 km-es hosszítás,
– Peking, Line 9, toldás 5.7 km-en, és
– Peking, Line 10, kétirányú gyarapodás, 30.1 km.
Valahogy általában sikerül nekik lényegesen alacsonyabb fajlagos költségekkel dolgozni, mint odahaza, holott azt hallani, ezt az országot is súlyosan érinti a korrupció. Meg persze a munkaerő bére is alacsonyabb, de mindezekkel együtt is eszméletlen különbségek jönnek ki.
Nem Magyarország javára…
3 hozzászólás
rudai gyerek
Tudom, Liping, hogy már mi is beszélgettünk róla, de még mindig csak nézem a listát, és csak ámulok-bámulok. Pláne, hogyha viszonyítási alapként a már húsz (vagy vég több?) éve vergődő budapesti négyes metróra gondolok.
Bámulatos.
Jó, jó, tudom, hogy Kína gazdasági lehetőségei össze sem mérhetőek a miénkkel, de akkor is.
Ami meg a korrupciót illeti, ez még akkor is komoly teljesítmény, ha hátráltatja őket a korrupció…
kbalazs
6-os metró még nincs Kantonban.
Nem tudom honnan veszed az adataidat – és Kantonban (Guangzhou) még 2011 nyarán is valóban 2012 végére igérrték a 6-os metró második szakaszának átadását – de egyelőre még az első szakasszal sem sikerült elkészülni. Pár hete az jelent meg a sajtóban, hogy 2013 végére fogják átadni az első szakaszát a 6-os vonalnak:
gd.sina.com.cn/news/b/2012-12-15/084116130.html
Liping
@kbalazs: köszi, javítottam.