Metrókról megint
Az év végi dömping óta nem kerültek szóba a nagyvárosi tömegközlekedés eme nagyszerű remekei, de miután Kínáról beszélünk, így gondolom az olvasók már nem lepődnek meg azon, hogy az eltelt néhány hónap sem telt események nélkül.
Új játékos is színre lépett a szomszédos Hunan tartomány székhelyének, Changshanak a személyében. A kettes számra hallgató vonalat április 29-én adták át, az egyes építése folyamatban van.
Szerény mértékben, mindössze egy megálló erejéig, de tovább fúrták Shanghaiban a 12-es vonalat, a belváros sűrű hálózata miatt ez azonban egyúttal egy újabb átszállási kapcsolatot is jelent. Május 10-én avatták fel a hosszítást.
Április 30-án a délnyugat-kínai Kunming hálózata is tovább bővült, a kettes vonal első darabja debütált, egyelőre az egyes vonal részeként működik a vonal északi szárnyának elkészültéig.
A java csak ezután jön, a tervek szerint idén még ez várható:
Ningbo — 1-es vonal (21.1 km, 20 állomás) – új metró!
Beijing — 7-es vonal (23.7 km, 21 állomás)
Beijing — 14-es vonal keleti része (15.8 km, 12 állomás)
Beijing — 6-os vonal 2. szakasz (12.6 km, 8 állomás)
Beijing — 15-ös vonal nyugati része (10 km, 7 állomás)
Chengdu — 2-es vonal keleti része (10.5 km, 6 állomás)
Dalian — 1-es vonal 1. szakasz (17.7 km, 15 állomás)
Dalian — 2-es vonal 1. szakasz (20.7 km, 17 állomás)
Hangzhou — 2-es vonal délkeleti része (18 km, 13 állomás)
Nanjing — 3-as vonal (44.8 km, 29 állomás)
Nanjing — 10-es vonal 1. szakasz (16.2 km, 10 állomás)
Nanjing — reptéri vonal (34.9 km, 8 állomás)
Nanjing — Ningtian Intercity (44.5 km, 17 állomás)
Shanghai — 12-es vonal nyugati része (22.8 km, 17 állomás)
Shanghai — 13-as vonal 1. szakasz (16.4 km, 14 állomás)
Wuxi — 1-es vonal 1. szakasz (24.8 km, 24 állomás) – új metró!
Wuxi — 2-es vonal 1. szakasz (26.1 km, 22 állomás)
Wuhan — 1-es vonal 3. szakasz (5.6 km, 3 állomás)
Wuhan — 4-es vonal 2. szakasz (16.8 km, 13 állomás)
Xi’an — 2-es vonal déli része (6 km, 4 állomás)
Hongkong — Island Line nyugati része (3 km, 3 állomás)
Chongqing — 6-os vonal 2. szakasz déli része (11.4 km, 4 állomás)
Chongqing — 1-es vonal nyugati része (1.9 km, 1 állomás)
Chongqing — 6-os vonal, az első szakasz maradéka (4.7 km, 4 állomás)
Chongqing — 2-es vonal déli része (12.1 km, 7 állomás)
3 hozzászólás
rudai gyerek
Csak úgy passzióból összeadtam az átadandó vonalak hosszát.
442,1 km. Nem semmi.
Eliot Rosewater
A chongqingi és chengdui vonalak mikor nyílnak? Júliusban használnánk őket 🙂
Liping
@rudai gyerek: Nem teljesen biztos, hogy így valósul meg, ahogy a listában szerepel. Hiányoznak is belőle dolgok, s csúszások sem kizárhatóak.
@Billy Pilgrim: A listán szereplő chengdui hosszítást decemberre ígérik átadni, de jövő hónapban még beeshet a négyes vonal első szakasza is (ez sincs a listán).
Chongqingban a 6-os első szakaszának hiányzó négy állomását eredetileg márciusra ígérték (ez már elmúlt), a többiről csak annyit tudni, hogy idén nyitnak.
De vannak már vonalak mindkét városban, úgyhogy ha nem speciálisan pont ezekre a szakaszokra fáj a fogad, akkor metrózhatsz bátran mindkét helyen.:)