Alvósbuszozni jó!

A menetrend nem igazán volt pontosnak mondható. A kilenc óra helyett 12 és fél kellett, hogy megérkezzünk Fengjiebe, igaz, négyszer megálltunk útközben, s egy ízben vagy háromnegyed órás volt a pihenő.

Ennek ellenére ez egyáltalán nem volt baj. Egyrészt, sikerült elkerülni, hogy az éjszaka közepén érjek a városba, másrészt alvósbuszt kaptunk, így aztán egyáltalán nem is volt kényelmetlen.

Kétségtelen, hogy ezeken a járműveken nincsenek nagy helyek. Nem európai piacra készültek, így aztán a helyiek testmagassága van bekalkulálva, de a középső sori felső fekhely nekem is elég hosszú volt. Szélesnek nem nevezhető ugyanakkor. Ez nem is azért baj, mert lefolyok róla, inkább hosszában mint széltében nőttem, hanem mert a zötykölődés közben könnyen le lehet róla pottyanni. Mármint felülről, merthogy két szinten húzódnak az ágyikók.

A helyiek valószínűleg tartanak is ettől, így aztán aki csak teheti, lenn foglal helyet, s ha fentre is kényszerül, akkor sem a középső sort választja, hiszen onnan mindkét irányban lehet gurulni.

A helyzetet kezelendő van azért némi apró korlát, na meg biztonsági öv, amivel deréktájékon oda lehet kötöznie magát az embernek az ágyhoz.

Az alvósbuszok előfordulása elég kiszámíthatatlan, a nagy távolság sem garancia. A pihenőhelyen belefutottunk egy Zhumadian-Chengdu járatba, ami a hagyományos (az otthoninál azért kényelmesebb) távolsági busz volt, de nem irigyeltem őket.

Végül képek. Katt a galéria megnyitásához!

Hozzászólnál Facebook fiókkal?

3 hozzászólás

  • rudai gyerek

    Érdekes járgányok, még nem találkoztam ilyennel.

    (Mondjuk Európában, ahol a távolsági közlekedésben is relatíve kicsik a távolságok, a nagyobb távolságokra meg ott a repülő, nem is valószínű, hogy nagy számban terjednének el ezek a buszok 🙂

  • Liping

    @rudai gyerek: Itt is csak olyan helyen vannak igazi távolsági buszok, ahol vagy nincs vonat (Tibetben és Xinjiangban elég gyér a hálózat pl.), vagy ahol A és B pont között vasúton kínszenvedés eljutni, mert kerül vagy nagyon szar a sínek állapota. Ez egyre ritkábban fordul elő, szóval Kínában is előbb-utóbb leáldozik az ilyen buszok kora.

  • rudai gyerek

    @Liping: S lassacskán a légi közlekedés is egyre népszerűbb lesz. Legalábbis a kínai légitársaságok hatalmas repülőgép-beszerzéseiből erre lehet következtetni.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük