Alvósbuszozni jó!
A menetrend nem igazán volt pontosnak mondható. A kilenc óra helyett 12 és fél kellett, hogy megérkezzünk Fengjiebe, igaz, négyszer megálltunk útközben, s egy ízben vagy háromnegyed órás volt a pihenő.
Ennek ellenére ez egyáltalán nem volt baj. Egyrészt, sikerült elkerülni, hogy az éjszaka közepén érjek a városba, másrészt alvósbuszt kaptunk, így aztán egyáltalán nem is volt kényelmetlen.
Kétségtelen, hogy ezeken a járműveken nincsenek nagy helyek. Nem európai piacra készültek, így aztán a helyiek testmagassága van bekalkulálva, de a középső sori felső fekhely nekem is elég hosszú volt. Szélesnek nem nevezhető ugyanakkor. Ez nem is azért baj, mert lefolyok róla, inkább hosszában mint széltében nőttem, hanem mert a zötykölődés közben könnyen le lehet róla pottyanni. Mármint felülről, merthogy két szinten húzódnak az ágyikók.
A helyiek valószínűleg tartanak is ettől, így aztán aki csak teheti, lenn foglal helyet, s ha fentre is kényszerül, akkor sem a középső sort választja, hiszen onnan mindkét irányban lehet gurulni.
A helyzetet kezelendő van azért némi apró korlát, na meg biztonsági öv, amivel deréktájékon oda lehet kötöznie magát az embernek az ágyhoz.
Az alvósbuszok előfordulása elég kiszámíthatatlan, a nagy távolság sem garancia. A pihenőhelyen belefutottunk egy Zhumadian-Chengdu járatba, ami a hagyományos (az otthoninál azért kényelmesebb) távolsági busz volt, de nem irigyeltem őket.
Végül képek. Katt a galéria megnyitásához!
3 hozzászólás
rudai gyerek
Érdekes járgányok, még nem találkoztam ilyennel.
(Mondjuk Európában, ahol a távolsági közlekedésben is relatíve kicsik a távolságok, a nagyobb távolságokra meg ott a repülő, nem is valószínű, hogy nagy számban terjednének el ezek a buszok 🙂
Liping
@rudai gyerek: Itt is csak olyan helyen vannak igazi távolsági buszok, ahol vagy nincs vonat (Tibetben és Xinjiangban elég gyér a hálózat pl.), vagy ahol A és B pont között vasúton kínszenvedés eljutni, mert kerül vagy nagyon szar a sínek állapota. Ez egyre ritkábban fordul elő, szóval Kínában is előbb-utóbb leáldozik az ilyen buszok kora.
rudai gyerek
@Liping: S lassacskán a légi közlekedés is egyre népszerűbb lesz. Legalábbis a kínai légitársaságok hatalmas repülőgép-beszerzéseiből erre lehet következtetni.