Tibetben már gyorsvasút is jár
Június 25-én ugyanis átadták a forgalomnak a tibeti vasúti hálózat legújabb, Szecsuán felé tartó szakaszát, mely a tartományi székhely Lhászát köti össze Nyingchivel – illetve majd hosszabb távon Chengduval, de arra még néhány évet várni kell.
Az új, közel félezer km-es vasútvonal unikális a maga nemében, ugyanis itt járnak az első gyorsvasúti szerelvények, igaz, kínai viszonylatban a sebességük meglehetősen mérsékelt, 160 km/h. Abban is úttörő fejlesztésről van szó, hogy a vonal részben villamosított, szemben az eddigi tibeti dízelmeghajtású vasutakkal.
Ahogy az a világ tetején már csak lenni szokott, természetesen rengeteg pénzbe került és kismillió alagút meg magasított pálya nehezítette a konstrukciót. A linkelt videó alapján meglehetősen izgalmas területeket szel át.
3 hozzászólás
drizari
Ez igaz?: https://www.youtube.com/watch?v=Dkw15LkZ_Kw
(ha neked kényelmetlen, válasz nélkül töröld)
Liping
Akartam válaszolni, csak amikor írtad, nem tudtam végignézni, utána meg elfelejtettem.
Úgy tudom, kísérleti fázisban működik a dolog bizonyos földrajzi területre korlátozva. Bár a videó ezt sugallja, a lakosság korántsincs ennyire szem előtt. Lehet, hogy a nénike lát ezt-azt, de a lakók 80%-át feltehetően soha nem is látja.
De őszintén szólva nem tanulmányoztam a dolgot, amennyire én tudom, helyben nem sok embert zavar, társadalmi haszna pedig lehet.
Kényelmetlenül nem érint. Ha valami Kínát negatív fényben tünteti fel (gondolom szerinted ez olyan), az Kína baja, nem az enyém.
Liping
Salát Gergő mondott kifejezetten okosakat pár hete itt: https://youtu.be/oc9_c3GPP0k
Többek között erre a pontrendszerre is kitér. Nagyjából áll, amit mondtam, de ennyire nem mélyedtem bele, mint ő. Úgy fest, a Nyugat értelmezte félre a dolgot inkább, nem arról szól, ahogy azt itt elképzelték a sajtó munkatársai.